رکورد نمایشگاه صنایع‌دستی و گردشگری تبریز با بازدید ۱۰۰ هزار نفری در یک روز/ نمایشگاه تبریز امنیت و آرامش ایران به‌عنوان مقصد گردشگری را به جهانیان ثابت کرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه‌های ملی و بین‌المللی از بازدید ۱۰۰ هزار نفر از نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی و گردشگری تبریز خبر داد و با تأکید بر امنیت پایدار ایران، این رویداد را نشانه‌ای از جایگاه تبریز به‌عنوان یکی از مقاصد اصلی سفر معرفی کرد.

به‌گزارش میراث آریا، احمد حمزه‌زاده عصر روز شنبه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۳ در نشست خود با اصحاب رسانه‌های ملی و بین‌المللی در سالن موزه آذربایجان تبریز گفت: نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی و گردشگری تبریز که در محوطه‌ای به وسعت ۱۱ هزار مترمربع برگزار شد، با استقبال چشمگیری مواجه شده و طی یک روز رکوردی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر بازدیدکننده از خود برجای گذاشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: این رویداد، علاوه بر جذب گردشگران، نشان‌دهنده امنیت و آرامش موجود در کشور است. در حالی که دشمنان تلاش می‌کنند ایران را در این برهه از منطقه ناامن جلوه دهند، این نمایشگاه نشان داد که زندگی در کشور ما در کمال امنیت و آرامش جریان دارد.

او  به اهمیت تبلیغات و بازاریابی در ارتقاء گردشگری استان اشاره کرده و افزود: اقدامات انجام‌شده در این حوزه موجب شده تا شهر تبریز به‌عنوان یکی از مقاصد اصلی سفر در ایران معرفی شود، اقدامات تبلیغاتی و بازاریابی صورت گرفته در استان باعث شد تا در ۶ ماهه اول امسال، ضریب اشغال هتل‌های استان به ۹۵ درصد رسید که در نوع خود بی‌نظیر است.

حمزه‌زاده‌گفت: اقدامات گسترده‌ای در زمینه ایجاد زیرساخت‌های جدید گردشگری در دست انجام است، از جمله این اقدامات، ۱۱۸ پروژه سرمایه‌گذاری به ارزش ۴۶ هزار میلیارد تومان است که به‌نوعی، این پروژه‌ها،  ۱۰ درصد از پروزه‌های درحال اجرای سرمایه‌گذاری سطح کشور را به خود اختصاص داده و ما به این مقدار بسنده نخواهیم کرد و همواره برای معرفی ظرفیت‌های بی‌شمار این استان اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی به ثبت جهانی کاروانسراهای استان و جنگل‌های ارسباران اشاره کرد و گفت: تبریز با داشتن آثار ثبت جهانی شده‌ کم‌نظیر و متنوع همچون بازار تاریخی، ژئوپارک ارس، و روستای کندوان به‌عنوان اولین روستای گردشگری کشور، از ظرفیت‌های منحصر به‌فردی در زمینه گردشگری برخوردار است که با توسعه زیرساخت‌ها و افزایش بازاریابی، در سال‌های آینده شاهد افزایش گردشگران ورودی به استان خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072802018
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha